Stosunkowo nowe silniki benzynowe posiadają w swoim układzie zamontowany tzw. filtr cząstek stałych.

Nowe silniki benzynowe posiadają w naszym układzie zamontowany tzw. filtr stałych cząstek. Właściwie na czym polega jego działanie? Mówiąc najprościej na tym, ażeby wydostające się na zewnątrz z silnika wszelkiego typu spaliny były właściwie oczyszczane z cząsteczek sadzy, a więc węgla, który nie został spalony. Jego budowa a także zasada pracy jest stosunkowo łatwa, nie zmienia to jednak faktu, że element ten wymaga systematycznego czyszczenia i odpowiedniej regeneracji.

Niewątpliwie nie zrobi tego sam posiadacz pojazdu, gdyż regeneracja DPF (DPF jest to skrót od gasoline particulate filter) przeprowadzona być może wyłącznie w specjalistycznym punkcie. Warto przy tym znaleźć taki, który para się owym procederem już od dłuższego czasu i wykorzystuje takie technologie, które zdołają przywrócić prawie 100 procent sprawności zapchanego i zanieczyszczonego filtra.

Przeważnie przeprowadzane jet to w taki sposób, iż nie trzeba w takim miejscu zostawiać całego auta — wystarczy sam wspomniany wcześniej element, a jego odbiór następuje za kilka dni. Porządni specjaliści prócz samego oczyszczania (gruntownego przetkania wszelkich kanalików) wdrożą wspomnianą regenerację, a więc odbudowę powłoki galwanicznej. Bardzo często na tego rodzaju usługę  udzielana jest gwarancja, oczywiście tak być powinno. Czasem posiadacz auta będzie mógł liczyć także na szczegółową diagnostykę, czyli badania które pokażą, jakie są powody zapychania tego typu filtra i jak możemy ów proces spowolnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *